+38 050 421 49 58 - Гаряча лінія

+38 050 493 44 94 - Приймальня

+38 095 761 73 99, 46 37 25, 46 51 30 - Довідка. Абонентський відділ

44 25 77, +38 095 822 11 66 (цілодобово аварійна)

[email protected]

Якість послуг

Нормативну температуру опалювальних приміщень житлових будинків регламентовано Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.11.2018 р. № 315 «Про затвердження Методики розподілу між споживачами обсягу спожитих у будівлі комунальних послуг» зі змінами згідно Наказу № 358 від 28.12.2021 р. (далі – Методика 315).

Згідно п. 1 розділу VIII Методики 315, «нормативна температура повітря у приміщеннях житлових будинків становить:

  • у опалюваних приміщеннях будинків, проектну документацію на нове будівництво або реконструкцію яких затверджено до 01 жовтня 2005 року, - 18 °C;
  • у будинках, проектну документацію на нове будівництво або реконструкцію яких затверджено після 01 жовтня 2005 року, та у будинках, проектну документацію на капітальний ремонт яких затверджено після 12 березня 2011 року, - згідно з державними будівельними нормами.»

Котельні підприємства, що надають теплоносій на будинки працюють в штатному режимі, коригуючи температуру теплоносія в залежності від температури зовнішнього повітря.

Питання перевірки якості надання послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами в частині надання послуг з вивезення побутових відходів, а також послуг з управління багатоквартирним будинком регулюються «Порядком проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг»,  затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 р. № 1145.

У разі, якщо температура повітря в приміщенні нижча за нормативну або зафіксовано непрогрів стояків централізованої подачі теплоносія, споживач має право викликати представників підприємства  для перевірки якості наданих послуг в усній формі за телефоном або в письмовій формі.

За результатами перевірки у двох примірниках складається акт-претензія і підписується споживачем та представником підприємства надавача послуг.

Відмова споживача в наданні доступу до житла є підставою для відмови в задоволенні претензії споживача.

Згідно п.п. 5 п. 43 Типового індивідуального договору про надання послуги з постачання теплової енергії: «Виконавець зобов’язаний: розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги споживача і проводити відповідні перерахунки розміру плати за послугу…».

Підставою для проведення перерахунку нарахувань за послуги є акт-претензія, в якому зафіксоване відхилення фактичної температури в житлових приміщеннях від нормативної або відсутність прогріву окремих стояків.

Перерахунок розміру плати за надання послуги з постачання теплової енергії згідно вимог розділу VIII Методики 315:

«Для приміщення, не оснащеного приладами обліку теплової енергії, у разі наявності обґрунтованої претензії щодо кількості та/або якості наданої послуги розподілений обсяг теплової енергії зменшується з врахуванням періоду, протягом якого відбулося відхилення від кількісних та/або якісних показників до дня, коли підтверджено забезпечення нормативної температури повітря в цьому приміщенні за рахунок усунення недоліків роботи внутрішньобудинкової системи опалення або недоліків огороджувальних конструкцій, які виникли не з вини чи не завдяки зловживанню власника (співвласника, орендаря) цього приміщення.